Tuesday, March 8, 2011

manisnya iman


hmm..menutup aurat satu kewajipan kan.
tapi, aku tertanya tanya
bila org aku cakap
'ayah aku tak kisah aku pakai tudung.
ayah aku siap suruh bukak tudung lagi..'
pelik jugak bila ada fakta gini ni ha..
tambah pelik bila dia tambah,
mak ayah aku tak pernah lupa sembahyang berjemaah kat masjid,
dengar ceramah,
dan solat terawih(tuk bulan puasa aja taw).






sesungguhnya.. dari mata yang melihat
turun kehati.
aku insaf.
aku bersyukur dengan ibubapa aku.
tak mengapa bersederhana.
mak kata, jangan berlebihan..bersederhanalah dalam semua hal.
Alhamdulillah..Ya Allah, peliharalahlah ibubapaku,dunia dan akhirat..
sekarang dah masuk zaman baru
aiman tak kisah katanya
aiman memang tak kisah
tapi
iman yang kisah

harap2 nanti,
bila aku dah kawin kan,
aku nak asuh anak aku baik2..
ikut jalan y betol gitu..hihihihi
(muda lagi nih.omongan kosong aja)

~InsyaAllah~

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space