Sunday, March 6, 2011

bila marah menguasai hati

Dalam banyak-banyak lagu, i suka lagu awie. suara dia mantop! sebab tu kalo p karokae aku nyanyi lagu dia. kiranya, cam fanatik fan dia lah. tapi bukanlah kipas dinding ka, kipas stand ka, kipas atau kipas tangan. aku ni pendek kata bukan fanatik tahap dewalah sampai makan pakai pon nak ikut dia kan.. pakai baju xda lengan..pastu rambut menggerbang2 gitu. ehehe.xsesuai lah.. tapi, tadi ada battle of the band. ntah lah..banyak pulak pelapis awie yang aku dah saksikan tadi. aku ingatkan, tam spider ja y naik saksi,.hmm...melayu, mmg mudah sangat terpengaruh dengan benda2 macam ni. rambut tu..mak aih..panjang berjela..kalah orang perempuan lah.. xsangka aku pon naik jugak. macam ada chance ja nak ubah cita-cita nih. sesuai x aku jadi lowyer?

mengikut titah ayahanda aku, aku bapak xsesuai. memang la cakap banyak..tapi, kalo dah sekali cakpa tu, susah bebno nak berenti nya..macam ngah wat presentation tadi.. taim org cakap, berkobar kobar aku nak sampuk. taim aku kena jawab soklan, macam kena sampuk ja tesengih sengih macam kerang busuk.hahahaha.. tapi kan, actually kan, xlah busuk sangat. saham i tinggi jugak apa.haha..

nak bukti? haa..just wait and see.. :D

berbalik kepada karnival yang aku join tadi tu, boleh pulak bergaduh mamat KL.fm ngn mamat grafiti tuh. sebab dia sikit ja pun. nak taw apa? mamat grafiti tu xnak wat grafiti lambang KL.fm kat keta volkswagen tu.. adoi la encik, hal kecik pon nak gaduh. dah la mat grafiti tuh dah macam adik rekishi aku tengok. badan ni, fuhhh.. sedap der. kalo nak bagi penumbuk buang satu tu tadak hal la.. dah la membe angkut satu geng mai cni.. cari nahas betol la.. sebbek mat tu sabar ja.. muka pon cam rilek ja walopon ada gak en gaya2 xpuas ati. ngeng tol la. kau ingat KL.fm tu femes sangat ka brader? sampai nak cari gaduh kat cni ni ha..

cakap sal cari gaduh ni, bukan kuih gaduh2 y aku telan hari nih. bahkan, aku memang xminatlah bab2 kuih gadoh2 ni. tapi ada gak org yang nak carik gaduh ngan aku. first skali, mamat sekor ni. entah kenapa tetiba jah sentap. ngeng. yang hg pi men bola tampar taim orang wat discussion tu watpa? salah aku jugak kah? ngeng. bila aku perli, mula la xnak cakap la. muka tengok belah len la. nanti aku nek angin, baru taw. dh ah feeling asa cam x ok ja 2 3 menjak ni. ish. bapak semak otak aku

sekor lagi minah ngeng lagi sorang ni. bukan aku nak boikot ka, just meluat jep. meluat + menyampah. eh, kau ingat kau bagus? kau ingat kau bagus sangat. melaser orang ja keja. hg ingat aku suka? eh, boleh belah.. ada gak satu tahap tu aku asa cam nak bagi penampor je kat budak tu. biaq dia sedar sket.. asyik ingat dia bagos, bajet bagut, dan yang paling aku meluat sekali, perasan bagus. xpayah la mengata kat aku ok. len kali, cermin diri tu dulu. nak aku belikan? hm.. xkan lah mengharapkan budak miskin cam aku ni gak nak membelinya duhai sahabat. mana mak bapak kau y kaya tu? eleh, kaya la konon, bila bab duit, muka tu kelat nak mampos. memang, memang aku ngah marah tahap cipan nih. rasa cam nak sepak ja mangkuk ayun ni. meluat aku dah lah setiap ari makin bertambah. kang ada jugak masuk paper lak nani..adoi la..stress aku camni.

tapi, aku xnak lah cakap depan2.. bukan apa, aku xsuka bila ada hubungan yang keruh. aku suka yang jernih2 je.. macam hati aku ni la..hahaha.. sesuci hati, semurni top. haha.

duhai hati, sabarlah dikau. sesungguhnya, ini hanyalah dugaan tuk hamba hambanya yang beriman..

Dah lewat malam dah skarang. Eh, bukan lewat malam, dah pagi buta dah pon. hm.. dalam marah2 ni. aku dh lupa.. pencipta tu siapa. aku berserah kepada MU Ya Allah. bantulah aku mengatasi perasaan aku ini. pimpinlah aku ke jalan y lurus.. jalan yang diredhaimu Ya Allah.. Amin..

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space