Tuesday, March 22, 2011

hikayat merong mahawangsa


hikayat merong mahawangsa dihasilkan oleh 3 beradik kumpulan remaja unggul nih.
betol2 kaw.tahniah la diucapkan yer..dengan teknik grafik segala bagai,memang susah nak jumpa anak muda cam ni.semangat cam ni la y kita nak dari bangsa kita.yeah!
modal lak 8 juta.memang mahal la teknik ni. aku ni baru ja blaja grafik.autoCAD.
memang macam cacing lam perut manusia la...xter-compare okey. stakat gambar 1d, anak menakan aku pon le wat. hahahahha

"sampai masa tibanya waktu
redup hati kamu berdua
bila dua jasad bersatu
hidup mati jadi bersama"

tadi aku p alamanda layan gsc jap ngan member..
actually,membe aku memang lama dah nak tengok sangat cita merong ni ha
aku pon apa lagi...on ja lah..haha
walopon aku ngah bankrup tahap gila babeng ni ha..
aku sabo je..adoila
mula2 tu kann
kami masuk lambat.apada...
sumpah aku ingat ada iklan dulu.rupanya xdak la der.
ngeng,membazir jah
tapi, personally, aku rasa cita ni bes.
hebad.serious.bila orang melayu boley buat cerita cita camni.hebat lah tu kan
atleast,xlah merepek macam kak limah yang xdak arah tu
tunggang langgang
zaman dah maju,mestila kita nak yang berbaloi.
agak2 nak wat cita lawak bodo gitu, masuk carekarama sudey
u bole compete kat anugerah skrin cita u
apa barang masuk pawagam
tp, bukan salah pengarah jugak la actuaaly.dia just nak cari duit.
nak buat duit lak,mesti la ada strategy kan. mesti la penuhi kehendak penonton.
tambah2 lagi penonton negara kita ni ha
memang x xpert la pasal layar perak,box ofice segala bagai
tp, cita ni, HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA, memang top.
ada lah jugak grafik2 dia yang xbapa nak jadi.
tp, still mantop.
ok what. bole la jadik stepping stone tuk cita yang lebih baik pasni
tahniah KRU.anda anak muda pewaris bangsa kita.
xtido aku layan cita nih.dulu tum nengok gulliver's travel, meleleh gak air liur aku ni ha punya lena la katakan.hak3

aku bapak tekezut lah tadi
ada pulak cik nin lam cita nih.hahahaha
apahal la dia wat lam tu haa?
heran gak aku apa dia wat dalam nih.hehe

oo...embok upanya..marka si merong tu ha..
dan si merong tu lak, bapak hensemnya.
memang lah,dengan toughnya, hensemnya, speaking lak mantop habis(dah namanya pon mat salih kan), caip ada cina2 lagi campur ngn mat salih lagi sorang tu, prince marcus tu..

ada satu part tym depa bergabung tu kan,
ada la satu part tu, ada la mat 3 org bepeluk,macam gay dah.hahhaha
tapi semangat habis la tym scene perang2 tuh.aku cukup bersemangat taw.
rasa cam nak masuk lam skrin ja blakon skali.hahahah

yang paling bes skali, ada pulak jehan miskin lam tu.hahahhaa
memang jehan belakon tanpa dialog lah
bagus lah gitu, walopon dia dah lama betapak lam bidang ni,xsegan pon nak belakon walau tanpa dialog.
tapi kan, xperlula muncul dah tengah2 cita, tetiba mati pulak tym akhir tu.
hadoi la,sedey aku nengok.tapi,mati berdaulat tu der.mati kena tikam ngn si taji jahat tu ha

cakap pasal pelakon2 yang veteren ni ha,
aku rasa, plakon yang veteran cam rahim razali ngan wan hanafi wan su memang menjadi lah.
dahsyat jugak bila tebalik watak y depa dapat lam cita ni.
rahim razali dulu kan sesuai jadi jahat,tambah2 dalam rozana tu.haha.playboy tua gtu
wan hanafi wan su plak slalu ja jadi pak aji kat kampung, tp,tetiba lak jadi penyeru dewa segala bagai ala2 pawang gitu.haha
belom masuk khir rahman lagi tu.khir rahman ok,bukan khir toyo.disini bukan medan politik ye kawan2.i ni bawah umo lagi.xminat menda2 politik segala bagai ni haa..
lakonan dia memang mantap.memang jahat gila babeng lah.gatal lak tu...suara dia plak..fuiyok,menakutkan wa cakap sama lu.macam ... lah.haha

belom masuk umie aida jadi mak merong tu ha..tekejut aku deh.hoho
ada jugak blog on9 y aku baca tulis nama maya karin sebagai pelakon tambahan.really?xpecaya kan.xkan la dia nak jadi watak tambahan y kompom2 xdak dialog, muka pon lom tentu le nampak.memang aku xprasan la dia lam cita tu..


cerita ni ketengahkan adat dan budaya kita.
ada pantun, n ayat dia puitis la..
bila kita tunjuk filem ni kat orang luar, baru kita boleh sebarkan budaya masyarakat kita skali.betol x?haha
maybe langkasuka tu bukan tanah melayu atau malaysia, tapi still, masih dalam kategori serumpun jgk la kan.
tp...eh, langkasuka tu bukan kedah ka?hmm...malaysia la kiranya kan?hahahah


sudahlah wajah kau hodoh,mulut busuk pula~ngeng

bapak lah,ciap tempah pelakon ovesea memang la hebat.haha
seb baik xjemput plakon malaysia,kalo x,ada saja y nk kena kutuk.haha

btw, bagi aku, like. 5 bintang aku bagi
pergi lah tengok.
aku sudah.
anda bila lagi?? haha

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space