Showing posts with label fakta hati. Show all posts
Showing posts with label fakta hati. Show all posts

Saturday, July 16, 2011

Episode kantoi: Akak aku dah ada marka uolss

Episode ini bermula bila mana aku ngah main henponnya dengan gumbiranya
Tetiba jah aku tertekan calendar
Tertekan pulak lagi satu lantas meletakkan aku di kedudukan bulan hadapan
Dan tetiba jahh jeng3..
Hepi anniversary. Me n him.
Panas!
Wallawey...bila aku Tanya dan2 kata tu anniversary angkat bendera red. Alaaaa
Kelentong ja lebey.. bila tanya citi..
Ceh
Aku ja y xtaw.. mak pon taw..alaa menyampah toi jadi org las ni.
Boring toi la..
Unbelievabariaaaaaa
Sumpah aku tak percaya! Cintaa
Ni..cana nak caya..membe skola dia yang jaga maxis centre pon dia xkenai.. ni nak kenal org len..
Tp, ok jugak.dr.ore klate lagi.. aku suspek nama dia pik..
Aku dh kata..ingat pompuan..kot la nam pikah ka..ni xlain2 bukan nama shapik.aish..kadang2 think +ve sangat pon susah jugak..hmm
aiyoo aku xstuju betoi. Klate tu bapak jaoh nya.
Cari yang dekat2 sudah..
Walopon jauh di mata dekat dihati. Tgk2 jaoh dimata tambah sakit hati..haa kan lece tu haha

p/s: cari kat adik satuu jugak.haha.clasmate hg kaa..haha. ada bran x?  :)

Sunday, April 10, 2011

masalah

MASALAHHHH!!

hadoi,masalah betimpa timpa sejak2 nak exam nih
aku dah tak stabil.
emosi aku
mental aku.
physical aku.(tp,td ada orang kata akui kurus tadi har har har)
perasaan aku.
semangat aku.
harapan aku.
semua tak stabil.
STRESSSSS...
NASIB BAIK aku ni engineer.
kalau tak stabil,
boleh aku betulkan.
konsep utama dalam hidup ni,
mestilah stabil.
stabil emosi,
stabil mental.
stabil physical.
baru bangunan kukuh,
rumahtangga aman,
silaturrahim kekal.

eh,
awak,
kalau ada benteng yang memisahkan kita,
awak jangan risau eh.
saya kan engineer..
nanti saya bina jambatan.
kalau kita dihalangi lautan yang luas,
saya tambak jalan macam tambak johor tu.
kalau terpisah oleh langit luas terbentang,
saya bina apollo kerepek pisang.
kalau masa memisahkan kita,
tak mengapa,
tu tandanya masa mencemburui kita.
cemburu tanda sayang awak..
tapi,
kalau takdir yang memisahkan kita,
saya akan cuba.
cuba mencari yang maha esa.
bumi luas tebentang.
alam seluas pandangan.
cakerawala bukan omongan.
banyak lagi jodoh saya yang lain.
awak jangan risau,
kalau ada jodoh,adalah...
walau bukan dengan awak.
har har har

tapi kan,
kalau takda halangan,
saya mengalah.
tak sukalah benda yang tak challenging nih.
O.o

Sunday, March 20, 2011

senyum

senyum memang menawan.ehehe
kacak luar
kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum skali..

ada sorg member aku cakap post kat fb n aku rasa menda ni menarik dan benar

‎0rg yg selalu ketawa
dan selalu membuat org ketawa sebenarnya bukanlah terlalu bahagia,
tetapi memendam rasa dan ingin membahagiakan diri sendiri daripada luka & derita...
dengan membuatkan org ketawa dia juga akan ketawa t
etapi di dalam hati hanya
Allah yang Maha Mengetahui...

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
duniamu berseri
senyum umpama titian
dalam kehidupan
kau tersenyum
ku tersenyum
itulah impianku..
hari ni kuar ngn mat 2 eko tu p kajang sambut besday amar
sebab bajet renda an
kek sorg satu jah y aku mampu beli
hahaha
ok lah tu
ciap ada lilin agi
hihi
mantop lah
walopon secara sederhana
tapi,masih lagi kami sambut ngn gelak ketawa
hahahah

tetiba ja tym makan,coursemate aku kol
liana nama dia
ajak p panggung seni au
shahir ngn in team mai wat concert
waw!
i like
tapi,malangnya
xsempat uolss
aku kena balik n wat my line
due date dia rini
ngeng lah
loading pon lembat cam siput ajah
siput pon dh sampai kl,myline xle masuk2 gak taw
hahaha
wiley pon kena hantaq rini gak
tp,aku dh ciapkan dia on tym
hebad x?
weellll,tengok kaki lah kan.
hahaha

Tuesday, March 8, 2011

manisnya iman


hmm..menutup aurat satu kewajipan kan.
tapi, aku tertanya tanya
bila org aku cakap
'ayah aku tak kisah aku pakai tudung.
ayah aku siap suruh bukak tudung lagi..'
pelik jugak bila ada fakta gini ni ha..
tambah pelik bila dia tambah,
mak ayah aku tak pernah lupa sembahyang berjemaah kat masjid,
dengar ceramah,
dan solat terawih(tuk bulan puasa aja taw).






sesungguhnya.. dari mata yang melihat
turun kehati.
aku insaf.
aku bersyukur dengan ibubapa aku.
tak mengapa bersederhana.
mak kata, jangan berlebihan..bersederhanalah dalam semua hal.
Alhamdulillah..Ya Allah, peliharalahlah ibubapaku,dunia dan akhirat..
sekarang dah masuk zaman baru
aiman tak kisah katanya
aiman memang tak kisah
tapi
iman yang kisah

harap2 nanti,
bila aku dah kawin kan,
aku nak asuh anak aku baik2..
ikut jalan y betol gitu..hihihihi
(muda lagi nih.omongan kosong aja)

~InsyaAllah~

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space