Tuesday, April 12, 2011

bro

life is colourful with those uncertainties..

hmm..memang betul pon kan..
well,perkenalkan, this is my brother.hehe
my brother ni baru 24 jah.
muda lagi..
dulu dia ni ala2 budak pandai.ala2 i said okey.
bukan betol2 pon
skarang dia sedang bekerja di PZK consultation sdn bhd.hoho
ntah betul ntah tak nama tuh.kalo nak tahu dengan lebih lanjut,
jemput2 tanya tuan punya badan la eh.
ada skali tuh,
ada walk in intebiu lam klas workcomm,
aku bantai ja nama nih
sebab tu le jawab soklan.
ada ka patot soklan intebiu tuk dak 1st yer sampai detail camtuh
siap tanya aku LI katna.aiyoo
mana aku nak taw..
aku pon kelentong la..kau LI kat company nih..
pastu,dia tanya lagi, apa yang aku wat.
fuhh..nasib baik la aku taw gak apa yang aku wat.
bole la jugak kelentong sikit2.haha
pastu,last skali soklan dia pasal aku in 10 years later.
aku pon apa lagi,professional engineer madam.that's me.
xabes lagi woo..aku ditanya pula,apa yang buat aku semangat nak setudy.
wah,ini dia jawapan xboleh belah dari aku.
weel,i'm from penang.thus, i'm eager to study n achieve success in my life because i'll have to compete with the chinese student.this is the only chance of to get accepted and build my carier later on.wahaha
bantai ja la..walopon aku pemalas nk mati,
tp,aku jual gak diri aku.cakap y positif jah.optimistik sikit.haha
sebab malas nak setady skang, aku nak cerita tentang abang aku nih.
dulu2, dia penah skola kat MCKK.
hmm..grand la sangat kan.asyik meronda ja aku nengok.
asal tanya ja ilang aja kejanya.haha
pastu,dia sambung ke matrik arau kat perlis.
lepas pointer cukup2 makan,
dia pun sambung lagi kat UM lam bidang kejuruteraan awam.
dia ada dapat offer dr indon.medic xlain xbukan.
malangnya,dh masuk UM tym tu,xkan nak tukar puleks ye tak?
sapa xnak jadik doktor derr,tp kalo dh xda jodoh tu xdak jugak lah.
nak cana?heh?
lagipun..awam?sama jek ngan aku.so,xdak maknanya ada beza.haha
ada gak bezanya actually.aku kat UKM nih banyak gak melayunya
asanya,kat sana lagi banyak cina.so, kompetition tu sangatlah tinggi.
disebabkan itu,
aku rasa*pendapat aku
dia pun merendah diri dan mengalah.
ya lah kan,adat melayu, makin berisi makin menunduk
dia pun malas nk fokus dalam setudy.
so that bole kasi peluang dak2 cina berjaya n dapat dekan *over x? haha
grad dengan cukup2 makan jah
tapi,akhirnya berjaya gak dapat keja kat cheras
kompeny dia kompeny melayu ja
syarikat consultant.hehe
gaji adalah biasa2 sahaja.
ey,sapa kata kalau jadi engineer gaji besar?
nope.biasa jah.
nama ja vogue.padahal nothing dear.nothing different from other common job.
tapi senang ja.
sebenarnya rules dia begini,
kalau anda nak gaji luar biasa
anda kena la jadi manusia yang luar biasa..kan?
ada jiran aku nih,jawatan dia agak tinggi.
maybe antara manager tertinggi kat sony.
cara pemikian dia sangat bagus.
aku nampak lain cara dia berfikir.
sebab tu la dia boleh duduk ngan manager2 lain yang tentunya cina2 belaka.

dulu2,masa sem 1,
aku sangat xkonfiden dalam nak menjawab paper exam.
sebab 1. aku bukan budak fizik.
sebab 2. xdak basic lam fizik
sebab 3. xminat fizik
tp,my brother kata, lek luuu
awam ni senang.
xyah risau2.haha
dia pon dak hayat gak.
xdak basic gak
ilek jaaa
tp,pada pendapat aku,mmg la elekk ja..
dah dulu tym spm result ok.
well,atleast dia ada gak ilmu2 dari spm dulu.
plak tu,dak laki ni senang sket nk paham dari dak pompuan.aigoo~
sebab tu aku xmengharapkan lebih2..hehe
spm kantoi.
matrik pon kantoi.
no wonder la kalo result xok.hehe
aiman xkisah,ana pon xkisah lah.haha
senang cakap macam nih lah.
rezeki masing2.
walopon result gempak cana pon,kalo xle adapt ngn environment payah gak kan?
hmm..beter serah pada takdir ja.
serah lagi,asyik menyerah jah.hadoi.
tp, qada' qadar mana le ubah ye dak?layan jela..haha

cita panjang2 pasal dia kang bising lak dia..ok.fullstop.

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space