Showing posts with label pamily. Show all posts
Showing posts with label pamily. Show all posts

Saturday, October 1, 2011

gOing bigger and biggeR

i have A BIG FAMILY

and on the same time...

its getting BIGGER

and BIGGER!

and BIGGER!!!
WELL DONE.GOOD JOB. HAHA
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN!

Tuesday, April 12, 2011

bro

life is colourful with those uncertainties..

hmm..memang betul pon kan..
well,perkenalkan, this is my brother.hehe
my brother ni baru 24 jah.
muda lagi..
dulu dia ni ala2 budak pandai.ala2 i said okey.
bukan betol2 pon
skarang dia sedang bekerja di PZK consultation sdn bhd.hoho
ntah betul ntah tak nama tuh.kalo nak tahu dengan lebih lanjut,
jemput2 tanya tuan punya badan la eh.
ada skali tuh,
ada walk in intebiu lam klas workcomm,
aku bantai ja nama nih
sebab tu le jawab soklan.
ada ka patot soklan intebiu tuk dak 1st yer sampai detail camtuh
siap tanya aku LI katna.aiyoo
mana aku nak taw..
aku pon kelentong la..kau LI kat company nih..
pastu,dia tanya lagi, apa yang aku wat.
fuhh..nasib baik la aku taw gak apa yang aku wat.
bole la jugak kelentong sikit2.haha
pastu,last skali soklan dia pasal aku in 10 years later.
aku pon apa lagi,professional engineer madam.that's me.
xabes lagi woo..aku ditanya pula,apa yang buat aku semangat nak setudy.
wah,ini dia jawapan xboleh belah dari aku.
weel,i'm from penang.thus, i'm eager to study n achieve success in my life because i'll have to compete with the chinese student.this is the only chance of to get accepted and build my carier later on.wahaha
bantai ja la..walopon aku pemalas nk mati,
tp,aku jual gak diri aku.cakap y positif jah.optimistik sikit.haha
sebab malas nak setady skang, aku nak cerita tentang abang aku nih.
dulu2, dia penah skola kat MCKK.
hmm..grand la sangat kan.asyik meronda ja aku nengok.
asal tanya ja ilang aja kejanya.haha
pastu,dia sambung ke matrik arau kat perlis.
lepas pointer cukup2 makan,
dia pun sambung lagi kat UM lam bidang kejuruteraan awam.
dia ada dapat offer dr indon.medic xlain xbukan.
malangnya,dh masuk UM tym tu,xkan nak tukar puleks ye tak?
sapa xnak jadik doktor derr,tp kalo dh xda jodoh tu xdak jugak lah.
nak cana?heh?
lagipun..awam?sama jek ngan aku.so,xdak maknanya ada beza.haha
ada gak bezanya actually.aku kat UKM nih banyak gak melayunya
asanya,kat sana lagi banyak cina.so, kompetition tu sangatlah tinggi.
disebabkan itu,
aku rasa*pendapat aku
dia pun merendah diri dan mengalah.
ya lah kan,adat melayu, makin berisi makin menunduk
dia pun malas nk fokus dalam setudy.
so that bole kasi peluang dak2 cina berjaya n dapat dekan *over x? haha
grad dengan cukup2 makan jah
tapi,akhirnya berjaya gak dapat keja kat cheras
kompeny dia kompeny melayu ja
syarikat consultant.hehe
gaji adalah biasa2 sahaja.
ey,sapa kata kalau jadi engineer gaji besar?
nope.biasa jah.
nama ja vogue.padahal nothing dear.nothing different from other common job.
tapi senang ja.
sebenarnya rules dia begini,
kalau anda nak gaji luar biasa
anda kena la jadi manusia yang luar biasa..kan?
ada jiran aku nih,jawatan dia agak tinggi.
maybe antara manager tertinggi kat sony.
cara pemikian dia sangat bagus.
aku nampak lain cara dia berfikir.
sebab tu la dia boleh duduk ngan manager2 lain yang tentunya cina2 belaka.

dulu2,masa sem 1,
aku sangat xkonfiden dalam nak menjawab paper exam.
sebab 1. aku bukan budak fizik.
sebab 2. xdak basic lam fizik
sebab 3. xminat fizik
tp,my brother kata, lek luuu
awam ni senang.
xyah risau2.haha
dia pon dak hayat gak.
xdak basic gak
ilek jaaa
tp,pada pendapat aku,mmg la elekk ja..
dah dulu tym spm result ok.
well,atleast dia ada gak ilmu2 dari spm dulu.
plak tu,dak laki ni senang sket nk paham dari dak pompuan.aigoo~
sebab tu aku xmengharapkan lebih2..hehe
spm kantoi.
matrik pon kantoi.
no wonder la kalo result xok.hehe
aiman xkisah,ana pon xkisah lah.haha
senang cakap macam nih lah.
rezeki masing2.
walopon result gempak cana pon,kalo xle adapt ngn environment payah gak kan?
hmm..beter serah pada takdir ja.
serah lagi,asyik menyerah jah.hadoi.
tp, qada' qadar mana le ubah ye dak?layan jela..haha

cita panjang2 pasal dia kang bising lak dia..ok.fullstop.

Sunday, March 6, 2011

bila aku rindu..


wah, ni family aku. ramai kan? hehehe
aku sayang semua sekali. tambah tambah lagi parents aku.. mak dan abah terchenta..
adik beradik y lain pulak, sayang gitu2 je la. takkan nak lebey2 plak kan...
haha..dah kawin dh pon semua..
tinggal aku ngn kakak aku ngn abang aku lagi sorang ja..

aku penah gak terpikir, kalo aku dah ada marka, pastu kena kawin awal cana?
omg, takkan nak kena langkah bendul kot. malu lah.hahaha

xpa, aku dh wat keputusan yang with my honour, aku akan bagi peluang kat akak ngn abang kau kawin dulu..
tapi maunya depa kawin lambat, menangis la aku..haha
kegatalan tu dah tahap berganda ganda gamaknya..
tapi kan,cana la aku xkata lagu tu, sorang asyik fokus study.
sorang lagi asyik enjoy.
cana nih?

aku lak?

hmmm....
kadang2 fokus study(especially taim exam)
kadang2 enjoy terlebih..
aku actually xcukup duit tuk sem ni. hmm.. kena berjimat lah nampak gayanya.
tapi, ok jugak tu. duit aku asyik habis kat makanan ja. makin lebar dan berseri2 aku hahaha
almaklumlah, kulit makin cekang.hahaha

tapi kan, bila azie senut dia nak keja part taim,
baru aku teringat, last sem, ada abang ni ajak wat bisnes.
bisnes format laptop. aku memang la aku ingat nak join..
dah nama pon meniaga. mestila dapat untung.
dah la dia cakap setiap satu komputer dapat 4 hingget. kalo dh lima org, xkah jadi 20 hingget. mmg untung lah.

malangnya,

dh xtercapai niat aku. terbantut dah pon. tragis2.. dia cam xmau contact aku ja skang.
ka, aku y xcontact dia dh?
ya la, slalu, we all chat guna YM ja. tapi skarang, YM kemana Skype kemana. mana aku nak sempat online ja doplopat jam. mampos ar gitu..
aku skang nak cari gak duit lebih la. bapak pokai nih skarang.
dh la pas abes sem ni, aku plan nak duk umah akak aku. jaga anak sedara aku.
kompom2 lah aku xkeja kan. mesti kawan2 y len dh keja.. wuu.. sedey la plak.
xpa lah. aku kena makan tido ja pon. y len bibik y wat. aku just jadik chief supervisor khadam jah.hahahha

gaji pon dapat.. untung2.. y lain pergi, y lain datang..
rezeki kat muka bumi Allah nih luas. insyAllah, xabis lah kita guna.. :D

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space