Monday, December 19, 2011

sekupang dalam jamban

apa nk wat dalam situasi ni?.
terdapat 2 pilihan

anda putar jilat celup lubang jamban tu
atau
lupakan ja duit tu

the choice is yours.

kalau 10 tahun dulu memang 1st choice la.
aku celup ja.gahahahha
member aku slalu duk wat geli2.
alah,nyampah aku..dapat duit makan singgit,jatuh 50 sen lam jamban,xmakan..taik la.bajet anak PM. anak polis jah.haiyaa ni kes perasan ni.
kalo dulu time skola aku amik.. bukan senang nak dapat duit. siyes..dulu aku dapat 5kupang skola pagi, 3kupang skola petang ja taw (diakala membe2 dapat singgit pagi,singgit petang) patu nanti membe wat2 geli bila aku celup. aii..aku sepak jugak budak2 ni. tu y dulu aku cam samseng tu.hahaha. tp alahai, bila duit jatuh singgit, tehegeh2 suh aku amikkan.hmm..kena lak aku y suka duit ni..kadang2 lebih dari tu aku kaut. gahaha..(aish,geli lak aku rasa)
bapak aku kerja biasa2 ja.. nak bagi makan 10 orang anak kesayangan dia ni. kat u ada, skola menengah ada, skola rendah ada..pada masa y sama nk kasi ekonomi negara teguh jugak. masalah tuu. kalo part time PM xpa jugak..
masalahnya bapak aku anti kerajaan. hahahha. nak jd PM pon payah gak we.haha
naseb bapak aku bijak.. jimat sikit2.. dari duit skola aku y dia tahan tu wat simpanan. memang berjimat laa..
tp bila raya bapak aku bagi banyak.. time org len dapat pulo2 hinggit, aku dapat ratus2..haha..untongla..
duit tu aku simpan biaq dia membiak2 dalam bank tu ha (part ni aku like)

bila raya memang time paling hepi lam idop aku. tp skarang x penah sampai seribu lagi duit raya aku.. habis kuat 27 hinggit lg ja nk sampai.. hmm.. mintak gak kat bapak aku, dia xtopup pon 27 hinggit tu.hmm.. dalam diam aku keciwa..

ada satu masa tu mak penah cita.. masa tu kecoh sekampung asb bagi dividen 14 %.banyak tu! cana nak wat? duit xdak.. nak bagi anak kesayangan blajar, makan lagi, nak labur lagi.. hmm.. las2 abah mintak duit kat tok.hahahaha.. dia cakap nak wat umah.. haha.. mebi dia wat kot.tp sikit jaa dia guna.. y len taruk lam bank kasi duit berana pinak lam tu.. cukup time bayaq la balik duit tok.. setel masalah..

geniuss..sumpah geniuss..xya amik account pon abah ble ramal ekonomi ni ha..
 abah dulu kat skola suka maths(aka suka kira duit hehe). tapi bila p skola tokwan suh seluk duit lam poket.. kalo ada, ada laa.. kalo xdak, abah xbawak duit.. pastu, abah benti skola.. nt paksu maktam makteh maklang nk blajaq xlarat tokwan nak sapot.. abah pon sedih.. dia cakap dia dulu pandai..hehe(part ni cam cute2 sket) bila dia benti, cikgu skola dia nangis.. sebab dia ada potensi.. hmm sebab tu abah nak anak2 abah blajaq rajin2.. xmau telepas peluang yang abah xdapat..
nak menitik air mata aku lepas tu~still, aku control..hehe

ni utk abah. adik wat ni.. bila bosan boleh besantai kat hawaii.haha




abah ni kedekut sebenaqnya..tp dalam kedekut abah, abah baik.. xsuka amik kesempatan kat org len. lg satu abah cengih.. sebab tu cina xbrani nak melebih2 kalo beli durian.haha..dulu aku ingat abah kedekut taw, sebab selalu halau pak din gila ngn abang dia kalo mintak duit kat umah. memang garang gila. pak din kalo nmpak abah dia xmai, tp kadang2 dia mai gak umah.. dah nama pon gila wei.. tp satu hari telekom pasang alat bunyi y kalo ada org potong line tepon umah, nanti dia bunyi.. malam tu dia bunyi. abah kuaq umah laju2 xpakai baju pon. aku ingat kena blasah dah pencuri tu.mana xnya, dengaq sora abah jerkah bapak kuat.. aku pon kalut p kat abah.. aik?xdak sapa pon.. awat abah biaq dia lari?telekom ckp dia nk bg rm2000 kalo dpt tangkap penyamun tu..abah cakap, biaqla.. anak pak mail tongkiang depan tu. dia bukan ada kerja.. sweet abah ni rupanya.hehehe

skali tu aku can nak nangis tunggu abah amik dari skola.. sebab hari tu sain repot kad.. kalo parents xmai xle balik. membe lain dah blah dah.. tinggal aku jaa.. sir fauzi cam ada gaya nak pujuk2 aku n nak hantaq aku dah time tu.. ttiba abah sampai..baru abis keja.. tunggu time rehat dia kan.. merajuk aku taw.. abah ni xsayang aku.. suka xsain repot kad.. bapak orang len ble jaa mai.. satu hari bila masuk skolah menengah abah pon cita.. hg taw dak, dulu abah paling aktive skali kat sungai korok tu.. siap wakil PIBG lagi.. tp dah 9 orang.. abah xlarat laa adik oii.. hahaha.. pastu aku xmarah dah.. sayang abah very2 lah! hahaha
nite abah
nanti adik beli camry kat abah satu. okey?


kaler ni lawa x abah?hehe.. ni hadiah besday abah. hepi becoming besday abah!

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space